reklama

Poludnica a jej čáry máry

Niečo zo zimnej histórie. Deň začína tak trochu zvláštne - je skoré zimné ráno, schádzam po tme po schodoch a ... treeeeeeesk ... piaty schod sa mi stáva osudným. Okrem môjho zadku, ktorý dostáva riadne zabrať, si to odnáša aj ruksak na mojom chrbte, ako sa tak šúcham nadol. Až ma tak mrazí, v ruksaku je foťák. Rýchlo ho vyberám, zapínam a ... chvalabohu, všetko sa zdá v poriadku, elektronika funguje. A až teraz zisťujem, že aj ja som celá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Sadáme do auta a štartujeme do Liptovského Jána - vybrali sme si výstup na kopec s priam magickým menom - Poludnica. Po úvodnom strmáku hore zjazdovkou, zatiaľ ľudoprázdnou, vyberám aparát a chcem cvaknúť pohľad do doliny. Akosi zvláštny sa mi však javí náhľad obrázku, dáke čudné lúče smerujú z ľavej strany. Cvakám ešte raz a to isté. Chcem pohnúť polarizákom a v tom mám ruku plnú drobných črepov. Tak predsa len pamiatka na raňajší pád. Odniesol si to polarizák. Zachránil mi objektív, nech mu je zem ľahká. Dnes to teda bude bez akéhokoľvek filtra, ani len UV so sebou nemám. „Nič to, všetko zlé som si odbila na začiatku, teraz už len pekné veci predo mnou" - tak sa vo vnútri snažím preladiť vždy, keď sa mi niečo nepríjemné deje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

obr. 1 - čudesné lúče - žeby čary pani Poludnice?

Obrázok blogu

obr. 2 - ľudoprázdna zjazdovka v skorú rannú hodinu

Obrázok blogu

obr. 3 - pohľad na slnkom zaliatu Veternú Porubu (aspoň si myslím, že je to ona)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obr. 4,5 - magický opar nad lesmi Liptova

Stúpame úsekom lesa, zatiaľ stále po modrej a dostávame sa na rázcestie v sedle Rakytovica, žltá značka smeruje priamo nahor na vrchol, zelená to obchádza cez sedlo pod Kúpeľom. Vyberáme „dirretisimu" po žltej. Chodník je zľadovatelý, dávam priestor svojim novým, ešte nekrsteným mačencom. Najprv neviem ako sa vôbec táto špecialita šteluje, ale napokon ich mám na nohách a stúpam ľadom sťaby starý mačkolezec. Po výstupe z lesa sa pred nami otvárajú nádherné pohľady - fotogenické mraky, ostrá viditeľnosť, zaujímavé svetlo ... to všetko mi je dopriate.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

obr. 6,7 - cestou na Prednú Poludnicu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

obr. 8,9 - ten istý motív len z iného miesta (zaujala ma "špirála" v krajine)

Prichádzame na vrchol Prednej alebo aj Malej Poludnice. Tu si vychutnávam výhľad na Západné a Vysoké Tatry.

Obrázok blogu

obr. 10 - pohľad z Prednej Poludnice na Vysoké Tatry a jej kráľa - Kriváň

Túra však ešte nekončí, pokračujeme ďalej, trochu krkolomným výstupom na hlavný vrchol. Na moju neradosť mizne pekné fotogenické svetlo, takže keď zhadzujem ruksak na vrchole, všetko je ponorené v šedej neplastickej farbe. Vyberám teda desiatu, máme chlebík s výbornou klobáskovou omeletou, k tomu teplý bylinkový čaj a kým to všetko spracem do seba, sem tam sa opäť svetlo vylepší. Začína však silný vietor a od Chopka sa zdvíhajú mraky. Čas na návrat. Aj zimomriavky po mne napriek dostatočným vrstvám behajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

obr. 11 - šedivosť na vrchole Poludnice - tu skladám batoh a relaxujem

Obrázok blogu

obr. 11 - nepriblížený pohľad na Vysoké Tatry z miesta môjho odpočinku

Obrázok blogu

obr. 12 - Chopok so svojimi zjazdovkami

Obrázok blogu

obr. 13 - pohľad na Chočské vrchy a Malú Fatru

Strmhlav dole po modrej až po sedlo pod Kúpeľom a zelenou k sedlu Rakytovica a späť do Jána po tento krát už zaľudnenej zjazdovke. V jej závere si pripíjame čajom z miestneho bufetu na naše zdravie a krásu Liptova.

Na Tvoje zdravie milý Liptov ešte raz!

zuzana minarovičová

zuzana minarovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu