reklama

Whisky & Risky Expedition-Scotland 2012- okruh po Barre

Príjemné dobré ráno :-). Otvárate oči a zdá sa Vám v stane dáko príliš jasno? Žiaden vietor ani zvuk dažďa? Ste ešte stále v Škótsku? Odpoveď znie - áno. Čaká Vás krásny deň na bicykli. A čo uvidíte? "Nasadáááááť,  jede se z kopce .-)."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Barru v dešné ráno milujem. Žiaden dážď a teda žiadne zatekanie do stanu. Ráno pomerne príjemnej teploty a šum mora ma stavajú na nohy. Vybieham von. Naše stany sa vyhrievajú v záplave slnečných lúčov a deň vyzerá ako stvorený na bicyklovanie po ostrove. Úderom deviatej hodiny prichádza auto s vlečkou a na nej 8 pravých nefalšovaných vikingských bicyklov. Porozdeľujeme si ich, ponaprávame výšku sedadiel a ...

Obrázok blogu

... pohľadom na tuleňa v zátoke, umiestňujem svoje pozadie do sedanky. Zvládnem ja vôbec tento typ bicykla? Spravím kolečko okolo kempu a keďže zostávam stále v rovnakej polohe - vertikálnej samozrejme - súdim, že som pripravená na ostrovnú cyklotúru. A na znak svojej pripravenosti stúpam do najbližšieho kopca, ako inak po svojich. Ako pravý cyklista však opäť nasadám a ... trdlo trdlovaté, zabúdam, že som na anglickom území, kde sa jazdí na opačnej strane. Temer vletím pod kolesá jediného auta v šírom okolí. Ale láskavý úsmev šoféra a jeho gesto, že mám prednosť prejsť na druhú stranu, ma razom opäť skľudnia. Preberám sa do módu: "dávaj pozor."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Po úvodnej polhodinke, kedy chlapci nasadzujú svoje pretekáske tempo a ja s vyplazeným jazykom za nimi dychčím, akoby som pred sebou mala svoju záverečnú chvíľku, si vravím: " tak takto to nepôjde. Chcem si dnešok vychutnať svojím tempom, nafotiť čo sa mi páči a nie sledovať, či nezaostávam, nezdržujem, nie som posledná. Stačilo." Keď stretávam zvyšok tlupy, samozrejme idúcu opačným smerom, to len ja sa motám ako motovidlo, zoskakujem z bicykla a oznamujem:" týmto sa oficiálne odpájam od skupiny, pôjdem svojou rýchlosťou a niekde sa snáď stretneme. A ak nie, tak sa vidíme večer v kempe." Tento luxus si môžem dovoliť, lebo okruh po ostrove je dlhý dákych 40-50 km a nemám sa kde stratiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na znak súhlasu sa z ničoho nič rozprší a po chvíľke sa ukazuje dúha. Fajn, dobré znamenie.

Obrázok blogu

Predo mnou je autoprázdna cesta. Naraz si pripadám ako veľký dobrodruh, môžem zastať kedy chcem, na ako dlho chcem, robiť čo chcem a zároveň viem, že v neveľkej vzdialenosti sú moji kamoši. Stačí zavolať, ak by dáky defekt, úraz, či iná zapeklitosť.

Obrázok blogu

A tak si vychutnávam každý okamih. Tu zastavím vpravo, potom zase vľavo, sledujem domčeky, pláž s okrúhliakmi a dostávam sa k stupáku ako lusk. Jasné, že ho zdolám tlačením kovovej konštrukcie a pešibusom. Na samom vrchu sa stretávam s ostatnými, ktorí sa dali do reči s podobnými turistami ako my, akurát že z autobusu. Teda aspoň takto si to pamätám. Je však možné, že mám skreslenú vidinu, stupák to bol naozaj dlhý .-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dole kopcom letím ako šíp, opäť ma zleje krátka spŕška dažďových kvapiek. Toto neustále obliekanie a vyzliekanie pršiplášťa má svoje čaro, stále sa musím hýbať. Odbočím vpravo a to už letím do hlavného ostrovného mesta, teda skôr dedinky - Castlebay.

Míňam miestny katolícky kostol z roku 1886 /to však viem až z Internetu/. Má romantický názov – The Church of our Lady Star of the Sea.

Celý ostrov má okolo 60 km², (dĺžka asi 12 km, šírka asi 7 km) a žije tu približne 1000 obyvateľov. Castlebay leží na pobreží zátoky, uprostred ktorej sa na malom ostrovčeku týči starodávny hrad Kisimul Castle.

Obrázok blogu

Najvyšším bodom ostrova je kopec Heaval (384 m n.m.), ale naň sa neštverám, môžem sa totiž vyhovoriť na svoj stroj. Nedá mi nezosadnúť a nespraviť mu portrét, pre dnešok sme si najbližšie, máme priam romantické celodenné randenie. Volám ho presne podľa názvu na kostre - Viking.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Za mestečkom ma to opäť ťahá dohora, pripúšťam, že moja cyklistická kondička nie je nič moc. "Fujtajbl" - spotená a mierne roztrasená odbáčam na malé oddychové miesto a na svoje prekvapenie tu stretávam Silviu a Andrejku. Čokoládové keksíky a smoothies, takto kombinujeme naše zásoby a ďalej pokračujeme v trojici.

Obrázok blogu

Opačná časť ostrova je zrazu plná oblakov, každú chvíľu prší, vzápätí sa vyjasnieva - fotografický raj. Veď posúďte sami.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri týchto malebných zátokách mám pocit, akoby som bola v Karibiku. Snáď len teplota vzduchu a najmä vody ma presviedča, že sa nachádzam na severe Veľkej Británie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Konečne prichádzame k miestnej krčme. Veď je už aj na čase. "Juchúúúúúúúúúúúú, dám si veľké pivo" volá Silvia. No a ja sa k nej mile rada pridávam. A aj kávu si dáme. A čo viac, čakajú nás tu Edko a Vladko. "Dievčence, treba stihnúť miestne letisko, okolo 14:00 by malo prilietať lietadlo." "Aké lietadlo?" pýtam sa. " Na Barre je jedinečné letisko, prílety a odlety závisia od prílivu a odlivu. Čekli sme to s Edom a dnes by malo lietadlo priletieť o 14:00. My teda padáme, aby sme to stihli." A fŕŕŕŕŕŕńk, už ich niet. Spokojne dopijeme pivo aj kávu a za zvukov škótskych gájd - v krčme hrá príjemné CD - nasadáme opäť na bicykle a smerujeme k letisku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ale nedá mi, 14:00 ne14:00, miestne zátoky sú pre mňa oveľa zaujímavejšie. Aspoň zatiaľ. Ak aj nestihnem lietadlo, nič sa nestane. Takto si sama pred sebou ospravedlňujem svoje pravidelné zastávky. Silvia ide vpred a Andrejka, rovnaký fotonadšenec ako ja, zastavuje so mnou, ba dokonca fotí ešte dlhšie.

Obrázok blogu

To sa už dostávame na most, z ktorého by to malo byť na miestne letisko, čo by kameňom dohodil. Pár kopčekov, jemný vietor a ... a čo bolo ďalej, to vám rozpoviem zase nabudúce.

zuzana minarovičová

zuzana minarovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu