reklama

Whisky & Risky Expedition-Scotland 2012 - pozor, tu letisko Barra

Na Vám už známych strieborných Vikingoch pádime s Andrejkou plnou parou vpred. Najprv rovno, potom hore briežkom, a zasa dole ...  je niečo pred druhou a my chceme stihnúť pristávací manéver jedného z lietadiel na miestnom barrskom letisku. Uff, všetci nás už dávno predbehli, zostáva teda otázka pre nás dve - stihneme to alebo si len vypočujeme opisné rozprávanie našich súkmeňovcov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

V tom sa pred nami objaví krásna zátoka. A pár domčekov a dáka loď vedľa nej. Očarené zastaneme a spoločne zhíkneme: "jéééééééééj". Vyberáme foťáky a zabúdame, že máme už len chvíľku do príletu aeroplánu.

Obrázok blogu

Kúsok ďalej opäť krásny pohľad, priam pohľadnicový. Až tu spozorujem dačo uprostred pláže. Čože to je?

Obrázok blogu

Sledujúc horizont, dostávam sa pohľadom k domčeku a loďke.

Obrázok blogu

A ku krásnemu pohľadu na tyrkysovú hladinu vody, striedajúcu sa s bielymi pieskovými a skalnatými úsekmi vykúkajúceho morského dna.

Obrázok blogu

Ešte som sa ani nenadýchla, aby som sa slovne vyjadrila ku všetkej tej kráse, keď sa tu nado mnou zavlní vzduch, počujem dáky hrmot a vidím, na dotyk odo mňa, lietadlo. Som v šoku, čakala som dáky stroj, ale nie tak blízko a nie tak z ničoho nič.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Zapínam sériové snímanie a držím spúšť až do okamihu, kedy sa motory zastavia a ja vidím, kde to vlastne ten letecký zázrak pristál. Pane bože, veď to čo som videla na začiatku, bola značka ukazujúca pristávaciu dráhu. Veď to lietadlo zastalo priamo v mori, uprostred pláže. Veď toto nie je len také obyčajné letisko, to musí byť dáky extra kúsok. Až teraz mi docvakáva, prečo si chlapci dali tú námahu s googlením času pristátia a upozornenia nás na tento okamih.

Obrázok blogu

Sadáme na "cajgle" a presúvame sa bližšie k hlavnej letiskovej budove, ktorú je už jasne vidieť v pozadí. Konečne nachádzame oficiálne označenie letiska. Nie nesníva sa mi, naozaj je to letisko so všetkým, čo k nemu patrí. Teda so všetkým, čo k nemu - tu na Barre - patrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Chvíľku si s Andrejkou podrkoceme, niečo ako: "no nie je to úžasné? Tiež si bola v takom šoku? A stihla si to nafotiť?"

A opäť sa zameriame na more. Je neuveriteľne čisté, krásne a dno je pokryté úlomkami mušlí rôznych farieb a tvarov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obzerám sa na miesto skade som začula prvý zvuk zo vzduchu. Pozerám sa do Andrejkinho foťáka, stála inde ako ja, keď fotila pristávanie. Zatiaľ čo ja som už bola mimo domov, ona má lietadlo priamo nad strechami, akoby sa chystalo pristáť priamo v niektorej zo záhrad.

Obrázok blogu

A potom sa vyšantíme priamo na pláži, skáčeme, zbierame mušle, ochutnávame vodu, či je slaná a studená. Je - aj slaná a aj riadne čerstvá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na záver aj morskú flóru a jej farby zvečňujeme.

Obrázok blogu

A už je tu zase zážitok, tentokrát z odletu kovového albatrosa. Najprv smeruje priamo na nás, potom sa otáča a fŕŕŕŕŕŕŕŕnk, razom sa z neho stáva malá bodka na oblohe.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pozerám po ostatných, ale nikde nikoho. Andrejka ma tiež predbehla, nachádza sa pri kanáli na samom kraji cesty a fotí. Dobieham ju a dochádza k nedorozumeniu. Na otázku "ideme ďalej?" si každá odpovieme po svojom.

Obrázok blogu

Zatiaľ čo sa ja vyberám na spiatočnú cestu, netušiac, že som sama, Andrejka to otáča opačným smerom, mieri si to priamo do letiskovej haly, kde predpokladá dáku reštauráciu a v nej našich zvyšných členov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keď konečne zistím, že za mnou nikto nefučí, prekvapene zosadám a čakám ešte chvíľku. Nikde nikoho, beriem teda bicykel, otáčam sa späť a po pár minútach som v spomínanej predpokladanej reštike. A v nej sedia všetky známe tváre a plnia si bruchá polievkou, burgerom, hranolkami. A veru, hranolky sú naozaj výborné.

Po neskorom obede, poďho na druhú stranu, tam, k tým krásnym pieskovým dunám.

Obrázok blogu

Wááááááááw. Šíro-šíry Atlantik. Najbližšia pevnina - kanadský Labrador.

Obrázok blogu

Chytajú ma podobné myšlienkové pochody ako na Sandwood Bay. Som len malá kvapka v mori, zrnko piesku v celej dune, molekula kyslíka vo vzduchu ...

Obrázok blogu

autor: Katarína Hoglová - http://www.hoglova.dphoto.com/

Keď sa konečne v dostatočnom množstve nadýcham slanej vône a vypočujem dostatok decibelov hlasu mora, vraciam sa späť k ostatným.

A hľa, Edo dáke hrátky predvádza. Áááááá, to pózuje Katarínke.

Obrázok blogu

Je čas na návrat. Máme pred sebou ešte tretinu cyklotrasy. Predierame sa trávnatou džungľou medzi dunami, vcelku náročná to práca. Dún je tu požehnane, takže hore, dole, hore, dole ...

Obrázok blogu

autor: Katarína Hoglová - http://www.hoglova.dphoto.com/

... konečne posledné hore a pozeráme sa na letisko z opačnej strany. Sme už jasní experti. Mimochodom, toto letisko patrí medzi 8 najzaujímavejších letísk sveta, len tak medzi nami. Aspoň Internet tak tvrdí :-).

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zostáva prejsť okolo stáda oviec. Zarazím sa. Ovce na nás pozerajú v rovnakom vytržení ako my na ne. Kto je teraz vlastne pre koho stádo? Oni pre nás? My pre ne?

Obrázok blogu

Sadáme späť na bicykle a hurááááááááááááá domov.

Obrázok blogu

Čo nás čaká cestou? Veďže zase nabudúce .-).

Do čítania.

zuzana minarovičová

zuzana minarovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu