reklama

Whisky & Risky Expedition-Scotland 2012-podvečerný návrat do kempu

Je neskoré popoludnie, máme za sebou okruh okolo Barry a pomaličky sa bicyklami vraciame späť do kempu. Pardón, ostatní v normálnom tempe, len ja pomaličky ... cítim kríže, zadok, stehná. Do kopca fučím ako parná lokomotíva, treba mi dať dole bundu. Našťastie, aby mi nebolo smutno, na kopci ma všetci čakajú. A ako na objednávku, za mnou opäť dúha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Posledná fotka z minulej časti ma zachytáva ešte v plnej sile. Prvá fotka tejto časti je už o niečom inom. Smejem sa síce, ale meliem z posledného. Trasie sa mi, snáď len okrem hlasu, všetko.

Obrázok blogu

autor: Katarína Hoglová - http://www.hoglova.dphoto.com/

Obrázok blogu

Na okamih zoskakujem k ostatným. Dopíjam posledné dúšky vody, ktoré vo fľaši ešte sú. Snažím sa ukľudniť svoje ruky, chcem zachytiť prichádzajúci dážď s tradičným škótskym farebným spektrom v ostrom a nie v roztrasenom stave.

Pomaličky pedálujem. Zaostávam riadny kus, tuším však, že o dáke 2 kilometre mám svoju vytúženú konečnú. Ešte predtým si ale všimnem 2 odstavené bicykle. Kovový plot, nikde žiadna bránka. Lenže bicykle sú zjavne naše, takže tipujem Katarínku a Andrejku, sťaby hľadačky fotoobjektov na výskumnej ceste. Keď zvládli plot ony, čoby som to nezvládla aj ja. Odkladám bicykel, poriadne sa natiahnem a skóóóók. Nachádzam sa v kravskom teritóriu, všade samá tráva a lajná. Na horizonte sa črtá morská hladina, vyberám sa teda tým smerom. A mám správne tušenie, rozoznávam siluety dievčat. Kričím, mávam a keď ma zbadajú, počkajú na mňa a spolu sa teperíme k pieskovej pláži.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu si trošku poskáčeme, pospievame, poklebetíme, pofotíme a hajde späť.

Obrázok blogu

autor: Andrea Kovalčíková

Obrázok blogu

Opäť malá chvíľka špásu, tentoraz s kravkami. Prechádzajú okolo nás tak trochu zvedavo a tak trochu bojazlivo. Nuž, čo sa mňa týka, som na tom podobne.

Obrázok blogu

Zrazu si všimnem malé teliatko a o chvíľku dáku penu vyskakujúcu spopod jednej kravy. Som zvedavá čo sa to tam deje a na moje prekvapenie po prvý krát vidím kŕmiace sa mláďatko. To nestrieka pena, ale čisté mlieko. A keďže som dieťa z mesta, fascinovane, dobrých 5 minút, neviem od tejto scénky odtrhnúť zrak.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

O ďalších pár metrov zbadáme bránu. Už ráno sme si z kempu všimli cintorín, nachádzajúci sa na opačnej strane zátoky. Katarínka navrhuje výskumnú jazdu týmto smerom, možno sa dostaneme priamo k nemu. A tak sa skackavo teperíme medzi kravami, pre môj zadok ide opakovane o náročnú, bolestivú tortúru. Ale čo by človek kvôli fotkám nevydržal. Bicykle opierame o ďalšie vrátka a ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

... vstupujeme na posvätnú pôdu. Polarizák mi vrhá dúhové prasiatka, beriem to ako znamenie, že máme povolenie pokračovať ďalej.

Obrázok blogu

Vyrušíme kŕdeľ husí spoza plota a potom už nerušene obzeráme hroby. Každá si v tichosti hľadáme svoje rozjímacie miesto.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Za plotom je počuť hukot trieštiacich sa vĺn. Opäť preskakujeme plot, tentokrát tehlový, o trošku vyšší a ocitáme sa zoči voči príboju. A to je niečo pre mňa. S nadšením čakám na tú správnu vlnu, ktorá sa rozbije o najbližšie skaly, osvetlené teplým zapadajúcim slnkom.

Obrázok blogu

Cvak, cvak, cvak. Keď mám cvakov plný tucet, opriem sa o skalu a až vtedy si všímam, že sme kompozičným cieľom Katarínky. Tiež je vo svojom fotovytržení. Chvíľočku sa vyhrievame. Začína však fúkať ostrý studený vietor a rýchlo zapadajúce slnko spôsobuje okamžité ochladzovanie. Možno ten chlad cítim intenzívnejšie kvôli únave. Je mi to jedno. Chcem si dať šálku horúceho čaju a konečne nechať svoje pozadie vydýchnuť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ako také prízraky mierime k bicyklom, tešiac sa na večeru a spoločnosť ostatných.

Obrázok blogu

autor: Katarína Hoglová - http://www.hoglova.dphoto.com/

Z ľava sa na nás valí veľký mrak, vidno aj prúdy tečúcej vody. Najprv sa zľaknem, daždivá noc mi príliš do mojej predstavy v stane nezapadá, ale nakoniec sa všetko dobre vyvinie, mrak nás obchádza a tak zostávame druhú noc bez dažďa. Huráááááááááá.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sadáme na bicykle a pred nami sú posledné metre asfaltovej cesty. A v tom z jedného z domčekov vybehne pani, máva na nás, volá, gestikuluje. Až po chvíli v tej postave spoznávame jednu z našich spoločníčok z trajektu. A hneď za ňou vybiehajú zvyšní traja členovia partie za doprovodu ich štekajúceho psa. A vraj:" poďte dnu, dajte si s nami čaj, whisky, víno, chrumky". Najstarší pán vyberá gitaru a predstavuje nám vlastný song. Ukazujú nám zábery sponad Barry, v jednom z lietadiel totiž sedeli práve oni a mali okružný výlet ponad ostrov. Aký je svet malý. Keď sa po dákej pol hodinke chceme pobrať ďalej, opíšu nám ako nás od včera sledujú pri stavaní stanov, pri rannom odchode na bicykloch a našim chlapcom posielajú sympatickú fľaštičku červeného vína. To aby sa nehnevali, že nás takto zdržali. A vraj lakomí škóti. Figu deravú - pripomínajú mi slovákov z dávnejších čias.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rýchlo sa najeme, porozprávame zážitky, chalani nám ukazujú nahrávku Eda ako lezie do mora. Edo je totiž ľadový medveď, nenechal si ujsť príležitosť vyskúšať miestne vody. V mori ale nie je sám, je sledovaný tuleňom vzdialeným od neho len niekoľko metrov. A vraj sa taký tuleň môže aj pomýliť, ľudská postava je veľkosťou podobná tej tulenej a v čase sexuálnych hrátok, beda človeku, prebeda. Pri predstave ako sa tuleň vrhá na Eda sa všetci smejeme, až sa za bruchá chytáme.

Je čas zakutrať sa do spacákov, zhasnúť čelovky a rýchlo do ríše snov, ráno sa vraciame autobusom k trajektu. Výlet na Barre sa končí.

Ale kde sa niečo končí, nové sa začína :-) ... uvidíte.

zuzana minarovičová

zuzana minarovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu