reklama

Whisky & Risky Expedition-Scotland 2012 - The Jacobite

Vážení cestujúci! Vitajte na palube parného vlaku The Jacobite na trase Fort William - Mallaig a späť. Svoje služby poskytujeme už 29 rokov, v mesiacoch máj až október 2 krát denne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nachádzame sa na stanici vo Fort William. Máme rezervovanú doobednú cestu vlakom The Jacobite, ktorý sme pred dvoma dňami sledovali a fotografovali zvonku. Dnes si prezrieme jeho útroby a budeme sa snažiť zachytiť jeho atmosféru zvnútra.

Obrázok blogu

Samozrejme, že do odchodu o 10:15 máme ešte pár minút času a tak sa porozhliadneme po okolí. Okolo parnej lokomotívy je neustály dav ľudí, takže zachytiť ju v plnej kráse je naozajstný problém.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obšmietam sa popri vagónoch, ktoré sú, ako píše reklamný leták, navlas rovnaké ako vagóny použité vo filme Harry Potter - Kameň mudrcov. Tam sa vlak nevolal The Jacobite ale The Hogwarts Express.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Nenápadne sa snažím nahliadnuť do "pracovne" lokomotívy. Kuriči, či ako ich mám nazvať, majú práve raňajkovú pracovnú poradu. Nechám ich teda v kľude pokračovať v ich rozprave.

Zaujíma ma rozdiel medzi vybavením prvej triedy a tej našej, obyčajnej. A voila - pekná lampa, šálky na čaj a kávu a ako sa neskôr ukáže aj fľaša so šampanským - to všetko delí cestujúcich na dve kategórie - luxusnú a bežnú. No a jasné že aj iná cena lístka :-).

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Je čas nastúpiť do vlaku. Sadáme si do dvoch štvoriek vedľa seba. S Edom máme dohodu, on nakameruje čo potrebuje ako prvý a potom sa vopchám do okienka ja a skúsim cvaknúť idúci vlak. Najlepšie na viadukte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Konečne fičíme. Lenže nie je ľahké nájsť správnu zákrutu, kde by sa mi ukázala dymiaca lokomotíva, vagóny pred nami, pekné okolie a nehrozil mi tresk haluzou priamo do hlavy.

Obrázok blogu

A sme na viadukte. Jediné čo z neho z našej strany vidím, je kúsok kamennej konštrukcie medzi hlavami ostatných cestujúcich. Ach jaj. Ešteže Katarínka stojí v náprotivnom okne ... .

Obrázok blogu

Zastavujeme v Glenfinnan Station - máme zhruba polhodinovú prestávku na natiahnutie si všetkých rúk a nôh, alebo môžeme navštíviť miestne múzeum v novozrekonštruovanej budove stanice s názvom The West Highland Railway Museum. Nemám chuť na múzeum, skôr sa motám popri vlaku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nič extra však nenachádzam a tak nastupujem späť do vagóna. Náhodne sa vykloním z okna na opačnej strane a jupíííííííííííííí, vidím celý vlak presne tak, ako som chcela. Síce nie je v pohybe, ale lokomotíva dymí, vagóny sú v peknom oblúku, no kto by pri takomto pohľade nepookrial na duši.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A keď je stanica zahalená hustým dymom, opäť sa pohýňame.

Obrázok blogu

Edo je zlatý, vždy keď v kamere vidí, že by mohla nastať vcelku vhodná doba na moju fotku, dá mi včas vedieť.

Obrázok blogu

Avšak kým sa ja dostanem do okna a nájdem si polohu, v ktorej ako tak bez trasenia držím fotoaparát, je záber v čudu. Pre Vašu predstavu - nie sú tu okná na aké sme zvyknutí vo vlakoch ŽSR, je tu také malé okienko, do ktorého sa treba vtesnať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zatiaľ čo oddychujem po namáhavej práci, naši susedia - Katka s Vladkom - sa radostne kochajú výhľadom na opačnú stranu.

Obrázok blogu

A sme v Mallaig. Máme zhruba hodinu a pol na nasávanie atmosféry malého rybárskeho mestečka a zároveň prístavu. Keďže mrholí, prvá voľba znie - obed. Nachádzame sympatickú reštauráciu, je ich tu mimochodom ako húb po daždi. Objednávame si fish and chips - sme už starí ostrieľaní degustátori, a vypláca sa. Je to jedna z chutnejších verzií tohto britmi obľúbeného priam národného jedla.

Dobre najedení sa prejdeme po prístave, skontrolujeme miestne obchody so suvenírmi a vydávame sa späť ku vlaku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už vopred viem, že pred viaduktom musím mať svoje stanovisko vo väčšom okne. A darí sa mi ho včas nájsť. Všetkým sa nám darí. A tak stojím a čakám, kedy príde tá správna chvíľka na vykuknutie z okna, zapnutie rýchleho snímania a držania spúšte čo to dá.

Obrázok blogu

Konečne nastáva ten okamih. Prechádzame 21 oblúkovým viaduktom a až teraz si uvedomujem, že kým cestou tam sme boli v záverečnej časti vlaku a teda som mala pred sebou fotogenický počet vagónov, teraz sme po výmene lokomotívy hneď druhý vagón. Čiže nebudem vidieť pekne sa točiaci vlak. Nič to. Keď netečie aspoň kvapká.

Obrázok blogu

Vidím pred sebou ruky našich ale aj cudzích cestovateľov a mám taký zvláštny pocit. Ako keby som počula v diaľke svoje meno. Asi dáka fatamorgána. Cvakám ďalej, pomaly ani nedýcham.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sme na konci viaduktu. Škoda, kľudne by som si tento úsek zopakovala hore dole ešte niekoľko krát.

Obrázok blogu

A až v stanici sa dozvedám, že to "Zuzáááááááááááááááá" nebola žiadna fatamorgána. Katarínka ma zbadala a chcela ma zvečniť priamo v akcii. A tak na mňa kričala z plného hrdla takmer celý prejazd viaduktom. No som to ja ale "kachna". Aby mi však nebolo ľúto, pripájam jednu "vlakovku" od Katky, recept na jej výrobu však neprezradím, je to Katkin súkromný recept :-).

Obrázok blogu

autor: Katarína Hoglová - www.hoglova.dphoto.com

Vážení cestujúci! Ďakujeme za Vašu návštevu a využitie služieb našej blogovej spoločnosti. Tešíme sa na naše stretnutie opäť niekedy nabudúce. Príjemný deň.

zuzana minarovičová

zuzana minarovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu