Moje víkendové „inverzovanie“ – deň druhý

Zobúdzam sa do rovnakého, ba ešte viac primrznutého rána ako včera. Stromy a polia sú inverzným snehom akoby pomaľované. Sem tam sa zo šedej oblohy vynára slnečný lúč, ktorý vzápätí mizne. Zdá sa, že o nejakú tú hodinku sa psota stratí a bude pekný slnečný deň. Nevidíme ale hory, čo nás trošku znepokojuje. Pre dnešok máme totiž vybratú „rýchlovku" - výstup na Sinú /1.560 m n.m./. Mojimi spoločníkmi sú rovnako ako včera - Paľo /človek/ a Bak /pes/. Opäť ide o trasu, o ktorej nemám ani páru. A veľmi sa na ňu teším.

Po krátkej dišpute, či radšej nezostaneme v doline a nespravíme si fotoprechádzku po poli, sa rozhodneme risknúť to. Ide o túru pomerne krátku, ale strmú, v prípade zhoršovania sa počasia, otočíme nadol.

A tak niekde uprostred Demänovskej doliny /ak mi pamäť slúži rázcestie sa volá Repiská/ zastavujeme na odstavnom parkovisku a popri potoku najprv miernym, neskôr strmým svahom stúpame nahor. A opakuje sa včerajšia situácia - čím sme vyššie, tým je teplejšie.

Mám problém s nohou - od rána ma akosi ťahá v pravom bedrovom kĺbe. Nechce sa mi však zahodiť pekný inverzný deň. A tak miestami so zaťatými zubami, ale s vidinou výhľadov a potenciálne dobrých fotiek pajdám nahor. Niekoľkokrát križujeme potok až sa dostávame k asi tak 45 minútovému prudkému strmému úseku lesom, ktorý končí v sedle Siná.

Odtiaľ je to už len niečo vyše polhodiny k vrcholu. Ten sa nachádza približne 6 km severnejšie od hlavného hrebeňa Nízkych Tatier. A práve vďaka tomu sa pred nami otvára kruhovitý výhľad nielen na Nízke Tatry, či Liptov, ale aj okolité vrchy Malej a Veľkej Fatry, Chočské vrchy, Vysoké Tatry nevynímajúc.

A myslím, že k nasledujúcim fotografiám nemusím príliš veľa písať, vychutnám si ich spolu s Vami ešte raz. A k tomu si pripíjam na krásu Slovenska pravým nefalšovaným teplým malinovým čajom, ešte sa pariacim z termosky /alkohol zo zdravotných dôvodov momentálne nemôžem, preto neponúkam .-)/. Tak teda - NA ZDRAVIE!

Kto by nevedel, čo za dva krásne kopce sa to vynárajú z oblakov - vpravo je Choč a vľavo Rozsutec - podľa niektorých knižiek po Kriváni 2 najkrajšie slovenské krásavce.

Kým sa my ľudkovia vytešujeme z výhľadov a cvakáme o dušu, Bak si vychutnáva vrcholovku po svojom.

Na oblohe to vyzerá rovnako rušno ako na cestách pod oblakmi /tie sú našťastie v tejto chvíli pre nás neviditeľné/.

Romantická dvojica vo farebnom prevedení.

A pre moju radosť aj v čiernobielej verzii.

A že zvieratá nemajú cit, aha s akou láskou sa Bak pozerá dole do dolín.

P.S. Ááááá, zabudla som uviesť čas túry - z Liptovského Mikuláša vyrážame okolo 09.00h a späť sme o 14.15h - podotýkam, že na vrchole si lebedíme poriadne dlho .-).

zuzana minarovičová

"Jediný spôsob ako obstáť v skúške, je skúšku podstúpiť. Inak to nejde."Náčelník Majestátna Čierna Labuť (z knihy Marlo Morgan Posolstvo od protinožcov) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené